-->

31 Ocak 2011

10defa üst üste izlenecek filmler (2)

Böyle yazacak bir şey aklıma gelmeyince bende film önermeye devam ediyim dedim. Hem öyle sikindirik filmler değil. Sizlerde kesinlikle izleyin. Heppinizi çok öptüm. Bu yazı şurdan devam edip geliyor: Şurdan

Scarface - Yaralı yüz
Filmde doğudan göçen kürtlerin yaşamlarına benzer bir yaşam anlatılıyor. (bu arada bende kürdüm)kahramanımız olan adam para için her boku yerken, bi yandanda değerlerinden vazgeçemiyor ve bu yüzden ikilemlerini falanda yer yer görüyorsun. Filmde sefillikten varlığın en tepesine tırmanan kahramanımız, filmin sonunda aslında yalnızlığıyla başbaşa kalıyor. Hala izlemeyenler vardır diye spoiler vermiyim, ama izlenip, üzerinde biraz düşünülmesi gereken bir filmdir. Bu arada filmi izlerken sakın ağlamayın.
Filme puanım: 6.3

Cube
Cube'ün ilk film güzeldi. Her filmin devamının çekildiği gibi, bu filmin de devamı boktan olmuş. Zaten sonraki filmleri izlerken keşke sonraki filmlerle ilkini kötülemeselermiş diyesin geliyor. Ama işte adamlar kötülemiş. Gerçi ilk filmde de (dikkat spoiler geliyor) onca akıllının arasında gerizekalının birinin kurtulmasına bi anlam veremedim, ama işte sonuç olarak bir filmdi. Sadece 1incisini izleyin diğerlerini izlemeseniz iyi edersiniz.
Filme puanım: 6.7
Matrix
Filmi gerçekten izlemeyen olmadığına inanıyorum, inanmak istiyorum.
Neyse işte, her filmin devamının bir önceki filmleri kötülemek için çekildiğini göz önüne alırsak, 2 ve 3üncü devam filmlerinin de aslında iyi olduklarını görürsünüz. Ama tabii 1incisinin kalitesi gelmiş geçmiş tüm filmleri ezip geçiyor. Filmdeki diyaloglar apayrı güzel, film ayrı güzel, tiriniti ayrı güzel, leo yakışıklı, morpheus çok karizmatik, ama bence mavi kablo
Filme puanım: 10 

Serseri Mayınlar
Ferzan Özpetek'in filmi. Filmde ibne olan kardeş, gidip abisine açılıyor ve bunu akşam yemeğinde tüm aileye açıklayacağını söylüyor ve böylece babası tarafından red edilince özgür kalacağını falan düşünüyor. Ama asıl ibne meğer abiymiş ve akşam yemeğinde kardeşinden önce o açılıyor ve aile arasında kavga çıkınca küçük ibne kardeş susup ailede kalıyor. Filmin konusu ve içinde geçen olaylardan, ferzan özpetek'in konunun zenginliği, derinliğini çok üstün körü geçiştirdiğini görebilirsiniz. Ama aslında bu kadar güzel iç içe geçen konulu bir filmin, bu kadar sıradan çekilmiş olması, duygulsallık ve derinliğin üzerinde durulmaması, filmin tadını kaçırıyor.
Filme puanım: 3.7

Reader - Okuyucu
Film; hitlerin, yahudileri sabun köpüğü yapıp tarihin sayfalarına adını külleriyle yazamadından sonra geçiyor.
Nazi almanyasında görevli olan bir kadının savaş sonrasında, yaşadığı çevrede liseli bir çocukla tanışıp aşık olmasını o kadar güzel ve yalın bir dille anlatıyorki, erotizm sahnelerini bile gözünüz yaşlı izliyorsunuz. Kadının aslında okuma yazma bilmeyen bir kara cahil olmasına rağmen, bu kadar farklı bir aşk yaşamasının tek açıklaması, ülkemizdeki "paran yoksa aşk yaşama, sen önce götüne don al hayvan" düşüncesine sahip gerizekalılara iyi kapak olduğu görüşündeyim. Yalnız bunu anlamış olduklarını pek sanmıyorum. Filmin güzelliğini kaçırmış ve hala izlemeyen çoğunluk arasındaysanız izlemenizi tavsiye eder, büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden, yaşıtlarımın yanaklarından öperim.
Filme puanım: 9.3

I Love You Philip Morris
Filmde cim keri'nin evli barklı hayatını bırakıp yaşamak istediği gibi bir hayatı olması kararını verdikten sonra başından geçenleri anlatıyor. Film gerçek bir hayat hikayesidir ve George Bush'un valilik yaptığı dönemde ve üstelik onun kasabasında yaşanmıştır. Hatta George Pusht'un başı bu olay yüzünden o kadar ağrımıştırki, aptallığının o dönemden kaldığı rivayet edilir. Neyse filmi izleyin ve görün bakın bi ibne sevince neler yapıyor.
Filme puanım ilk başlardaki o karmaşıklıktan ve sıkıcılıktan dolayı biraz düşük olacak, ama filmin geneline bakarsak yüksek puanı hak ediyor.
Filme puanım: 7.8

Schindler'in Listesi
Stivın Şıpilbörg'ün muhteşem ötesi filmi. Gerçi yahudilerin kendi başlarına gelenin aynısını, şu an filistinlilere yapmalarıda ayrı bir olay ya o da başka bir durumdur. Filmde yahudilerin uğradığı haksızlığa tahammül edemeyen bir iş adamının ne kadar kurtarsam kardır mantığıyla yaptığı liste ve sonrasında geçen olaylar yer alıyor. Filmin kendi içindeki küçük sürprizlerini, zenginliğini, farklı bir açıdan hayata bakış açısını kaçırmayın. Yahudilerin gerçektende bu şekilde haksızlığa uğrayıp, öldürülmeleri insanın yüreğini delik deşik ediyor. Neyse filmi kaçırmayın ve ailece izlenebilecek bir film olduğunu da rahatlıkla söyleyebilirim.
Filme puanım: 9.9

Slumdog Millionaire
Film aslında mucizelere inanılması gerektiğini söylüyor. İçinde iyi ile kötünün, güzel ile çirkinin, zengin ile fakirin savaşını, cahil ile okumuş kültürlü adamın savaşını, okumuş adamın, okumamış olana tasladığı büyüklenmeyi, ukalalığı bi güzel eleştirip, aslında mucize sahibi insanların da toplumda asla rahar rahat kabul görmeyeceklerini en alt metinde söylüyor. Film; ağzınıza kadar boka batmış olsanızda ümidinizi kaybetmeyin ve küçük sürprizlerin, geçmiş yaşamınızdaki mutsuz olayların size ilerde yol göstereceğini unutmayın diyor.
Filme puanım, müziğininde ayrı güzel olmasından ve günlerce kendini dinletmesinden dolayı: 10.0

Devamı için tırtıkla

11 yorum:

  1. LAN!
    senin ne zaman 320+ izleyicin oldu!
    için çıksın!
    PATLAAA! :DDDDD

    YanıtlaSil
  2. hepsini izledim.. gerçekten de on defa üst üste izlenesi filmler..

    reader yorumuna da ayrıca bayıldım :))

    YanıtlaSil
  3. I Love You Philip Morris hariç hepsini izlemiş biri olarak puanlamana katılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Blog adresimi değiştirdim .. sizin de bilginize (:
    http://kirli-suyunda-pariltilar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. senden daha festival filmi tadında filmler beklerdim! otur. sıfır !


    (filmlerin çoğunu izledim, evet iyiler. herzamanki gbi doğrusun haklısın. takibindeyim öperim.)

    YanıtlaSil
  6. Yaktın beni hayatımınerkeği:( Uykusuzluktan geberiyorum. Gece vakti taktın aklıma I love you Philip Morris'i:))))) İlk başlarda karmaşıktı ve bazı diyaloglar havadaydı sonunu iyi bağladılar sadece.

    YanıtlaSil
  7. eet hagaden guzel birliste olmus tebrik koyuyorum

    YanıtlaSil
  8. The Reader, Schindler's list ve Scarface favorilerimden. Fakat bu listeye birkaç tane de kendi favorilerimden ekleyeyim dedim American History X, Se7en, Sleepers, The Shawshank Redemption, Leon the professional, V for Vendetta, Good will hunting şimdilik aklıma gelenler :)

    YanıtlaSil
  9. @BeterBocek valla V for vendetta'yı sırf maskesi için koyarım başkada koymam için pek bir şey bulamıyorum o filmde. Se7en ise final sahnesinin berabatlığı yüzünden listeme giremez bile =Pp American History X ise bilmiyorum izlemiştim ama hiç öyle tantanalı bi film gibi aklımda yer etmemiş. Diğer söylediklerini ise izleyeceğim muhakkak =)

    YanıtlaSil
  10. ilk bu başlığı okudum diğerlerinde yazmıssındır muhakkak ama ben de eklemek istiyorum ve senin listende olup izlemediklerimi de en kısa zamanda izlemek istedğimi bildiriyorum


    The Shawshank Redemption
    Akıl Oyunları
    Fight Club
    Into the wild
    Yetenekli Bay Ripley

    hani oldu da izlemediysen mutlaka izle ;)

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.