-->

03 Eylül 2010

Kendi kendime yetmeye çalışırken, tükeniyor muyum?

Ailem öyle zengin, varlıklı bir aile değildi. Fakir, yoksul, Allah'ın sopasını 24 saat sırtlarından eksik etmediği kimselerdi. Hep açtık lan, bi gün bişiler bulup doysak, 2 hafta ortalıkta karnımızı tutup aç aç dolanırdık. Zaten küçük çocuklar, daha ikinci günden diğer kardeşin bacağına pişmiş koyun bacağı diye bakardı.
Biz çocuklar ağladık mı, elimize bi parça kuru ekmek tutuşturulurdu da öyle susardık. Yoksa akşama kadar burnumuzu çeke çeke ağlardık. O bi parça kuru ekmeğin tadını şimdilerde hiç bir şeyde almıyorum, desem de yalan vallahi. Şu an o kadar güzel şeyler varki. Ama o kuru ekmekleri de unutamıyorum. Peki ya büyükler, evde bir şey olmadığı için acıktığını dahi söyleyemeyenler.

Sik kadar boyum vardı, ama her şeyin farkındaydım. En büyük sıkıntılarımızı da eve misafir geldiğinde yaşardık. Şeker yok, dem yok, sadece musluktan akan su vardı. Misafire bir bardak çay vermek için, ablam bütün konu komşuyu gezerdi, birinden bi tabak şeker alırdı, birinden bi avuç dem falan. Tüm mahalleli birleşip, evdeki misafire bi bardak çay ikram ederdik. Tabii misafirin bunlardan haberi yok, beyfendi götünü yaya yaya içerdi çayını.

Bide 3 ayda bir ödenen elektrik faturamız vardı. Onu öderken bile evde herkes birbirine laf söyler, ne bu faturanın hali diye fırçalar havada uçuşurdu, biz çocuklar da aptal ıslatan yağmuruna yakalanmış gibi, başımızı kaldırıp tükrükler suratımıza rahmet olarak düşerken, mal mal bakınırdık. Sırf bu kavgalar yüzünden, çoğu zaman oturulan odadan, başka bir odaya geçişte büyük bir kaos yaşanırdı. Çünkü evde kural, tek bi lambanın yanlız yanmasıydı. Bu kuralı, yanlışlıkla dahi ihlal edene hepimiz çatık kaşlarımızla bakar, onu anamızın amından çıktığına pişman ederdik.

O günlere dönüp baktığımda güzel şeyler var mı diye düşünüyorum da pek güzel bir şey de bulamıyorum. Bundan dolayı hiç öyle dönüp, fakirdik ama mutluyduk yalanlarını sıralamayacağım. Mutlu değildik, huzur yoktu, her gün bağrış çağrışlar arasında yaşayıp giderdik. tüm bunlara rağmen o yüzden hatırladığım şey çocuk aklımla kavga, bağrış çağrış olduğunda sokağa çıkmaktı. Sokak mutlu edermiydi beni? Hayır etmezdi ama evde de mutlu değildimki. İşte böyle mutlu olmadığımı anlaya anlaya, her yaşta kaçtım ailemden. Taaa sik kadar boyum varken kaçmayı öğrenmiştim ve hala kaçıyorum.

Herkesi, herşeyi hiç siklemeden çok çok geride bırakıp kaçıyorum. Belki fakirliğimle yüzleşmeyi kabullenirsem, belki aslından ailemden kaçtığımı sanıp, kendimden kaçmayı bırakırsam her şey daha güzel olacak.

15 yorum:

  1. aq yazma şöyle şeyler. çok kötü hissettim biran. Ama şurasından bak, gibi söylemlere çalışıcam, biraz pollyannalık yapıcam ama olmıcak. Herkes yaşadığının ne olduğunu çok iyi biliyor. Herkesin kaderi farklı. Ne diyim başka...

    YanıtlaSil
  2. okudu koç. yazcak bişey bulamadı.
    ok.by

    YanıtlaSil
  3. @kira :)) olum kasma lan, öylesine farklı bi yazı olsun diye yazdım. Millet sikiş hikayelerimi okuya okuya bi hal olmuştu :)

    Ara veriyim dedim

    YanıtlaSil
  4. cocukkene kactik ya evden, mutsuzluktan
    hep ileride birgun isime yariyicak bunlar, ders olucak, biseylere daha baska bakmami sagliyicak diye bekledim bi bokta olmadi a.q. hala kaciyorum
    hala bayram sabahlarindan nefret ediyorum

    YanıtlaSil
  5. ulan ondan mı kaçtın ailenden
    saçmalama
    bizde hizmetçi de vardı şoför de matah bir şey değil yani
    yine de kaçtık, babam bile kaçtı ve vurdu kendini
    farklı tek bir bok yok, kaçmamak için sebep para değil yani
    saçmalamayalım kendimize gelelim :)
    mutlu olalım
    iyi ol :)
    ''açyol''

    YanıtlaSil
  6. @açyol, kesinlikle bundan kaçtım demiyorum :))
    belkilerim arasında buda var. Zaten tek bir tetikleme olmaz, birikir birikir patlar falan filan işte. Kendimden kaçmamda bununda bir etkisi olabilir. Kesin değil işte öfff amcık :D

    YanıtlaSil
  7. işte biz o gün tükeneceğiz adında bi şarkı vardı, yazıyı okuyunca o aklıma geldi..

    YanıtlaSil
  8. "kendimden kaçmayı bırakırsam her şey daha güzel olacak."

    çok beğendimmm :)

    YanıtlaSil
  9. İnsan yanında birilerini görmek istiyor, onunla mücadele etmek istiyor. Tükendiren yanında başkasının olmaması bence.

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.